Την παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) προκάλεσε η έκρηξη των απλήρωτων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο τέλος Ιουνίου οι απλήρωτοι προς τη ΔΕΗ λογαριασμοί έφταναν στα 420 εκατ. ευρώ (από 330 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι), αυξήθηκαν δηλαδή κατά 30%, ενώ αντίστοιχα προβλήματα με «φέσια» αντιμετωπίζουν και οι εναλλακτικοί πάροχοι.
Από το ποσό αυτό, 100 - 110 εκατ. ευρώ θεωρούνται επισφάλειες καθώς πρόκειται για καθυστερήσεις άνω του εξαμήνου και αφορούν 190.000 νοικοκυριά ή μικρές επιχειρήσεις, από το σύνολο των 7,5 εκατ. πελατών της ΔΕΗ.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας εισηγείται ένα πακέτο μέτρων για τον έλεγχο της κατάστασης, όπως να τεθεί όριο στη δυνατότητα ενός πελάτη να αλλάζει προμηθευτή ώστε να μπει φρένο στις συχνές μετακινήσεις καταναλωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές από εταιρεία σε εταιρεία, η πληρωμή του τιμολογίου με πάγια εντολή μέσω καταθετικού λογαριασμού του πελάτη σε τράπεζα κ.λπ.
Η ΡΑΕ προτείνει:
- Άρνηση προσφοράς σε κακοπληρωτές: να υποχρεούται κάθε υποψήφιος πελάτης να υποβάλει στον νέο προμηθευτή τον τελευταίο εκκαθαριστικό του λογαριασμό, ώστε να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι ληξιπρόθεσμων χρεών.
- Πληρωμή με πάγια εντολή: να δίνουν οι εταιρείες κίνητρο στους καταναλωτές -ενδεχομένως με τη μορφή μιας μικρής έκπτωσης- να πληρώνουν το ρεύμα εγκαίρως, π.χ. μέσω χρέωσης του τραπεζικού τους λογαριασμού.
- Καταβολή εγγύησης: να έχουν οι εταιρείες το δικαίωμα απαίτησης από κάθε νέο πελάτη με ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών να προπληρώσει, ως εγγύηση, ποσό αξίας ίσο με έως τρεις λογαριασμούς, αντί για μέχρι δύο που ισχύει σήμερα.
- Δημιουργία βάσης δεδομένων ανά προμηθευτή: κάθε εταιρεία να αξιολογεί με ένα σκορ το προφίλ κάθε πελάτη της, με βάση μια σειρά κριτηρίων όπως εισόδημα, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση (εφόσον είναι εφικτή η πρόσβαση στον «Τειρεσία» σε στοιχεία όπως διαταγές πληρωμής κ.λπ.).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου