Αθήνα, 5 Αυγούστου 2010
Νόμος 3863/15-7-2010 ΦΕΚ Α/115
Νέο ασφαλιστικό σύστημα και συναφείς διατάξεις,
ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις.
Άρθρο 65
Υπαγωγή εργαζομένων Γενικής Τράπεζας
και Τομέα «ΤΕΑΜ-Ν.Π.Δ.Δ.» στο ΕΤΕΑΜ
1. α) Με την επιφύλαξη της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του ν. 3371/2005, οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι επικουρικής σύνταξης του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος, υπάγονται υποχρεωτικά, από την πρώτη του μεθεπομένου μήνα από το μήνα δημοσίευσης του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών (ΕΤΕΑΜ). Το χορηγούμενο σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 1 του Καταστατικού του ΤΑΠΓΤΕ εφάπαξ βοήθημα, διατηρείται και καταβάλλεται από το ΤΑΠΓΤΕ, το οποίο για το σκοπό αυτόν δεν διαλύεται ούτε θίγεται η περιουσία του.
β) Εξαιρούνται από την υποχρεωτική υπαγωγή στο ΕΤΕΑΜ οι έμμισθοι δικηγόροι και μηχανικοί που υπηρετούν στη Γενική Τράπεζα, οι οποίοι λόγω της ιδιότητάς τους έχουν ασφαλισθεί στους οικείους φορείς επικουρικής ασφάλισης, στους οποίους συνεχίζουν να ασφαλίζονται. Τα πρόσωπα αυτά με βάση το χρόνο ασφάλισής τους στο ΤΑΠΓΤΕ, δύνανται, εφόσον πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις, να ασφαλισθούν προαιρετικά στο ΕΤΕΑΜ, για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σύμφωνα με τις ισχύουσες προϋποθέσεις του.
γ) Από της υπαγωγής των ανωτέρω προσώπων στο ΕΤΕΑΜ, η ασφαλιστική σχέση αυτών διέπεται από το σύνολο της νομοθεσίας του ΕΤΕΑΜ. Ο χρόνος ασφάλισης που έχει πραγματοποιηθεί στο ΤΑΠΓΤΕ, συμπεριλαμβανομένου και αυτού που έχει αναγνωρισθεί ή προσμετρηθεί από προϋπηρεσία ή άλλη αιτία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Καταστατικού του, θεωρείται χρόνος ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ.
δ) Αναγνωρίσεις χρόνων σύμφωνα με το άρθρο 18 του Καταστατικού του ΤΑΠΓΤΕ, οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί με την πλήρη εξόφληση του ποσού της εξαγοράς, συνεχίζονται στο ΕΤΕΑΜ μέχρι την ολοκλήρωσή τους.
ε) Από την υπαγωγή στο ΕΤΕΑΜ, οι καταβαλλόμενες συντάξεις του ΤΑΠΓΤΕ επανυπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν το ΕΤΕΑΜ. Για τον επανυπολογισμό οι συνταξιούχοι κατατάσσονται στην ασφαλιστική κλάση, που προκύπτει από το ποσό της καταβαλλόμενης σύνταξής τους και του συνόλου του χρόνου ασφάλισής τους στο ΤΑΠΓΤΕ, αφαιρουμένων των πάσης φύσεως επιδομάτων. Το ποσό της προκύπτουσας σύνταξης, σύμφωνα με τα ανωτέρω, αποτελεί εφεξής την καταβαλλόμενη σύνταξη του ΕΤΕΑΜ, η οποία διέπεται από τη νομοθεσία αυτού, μη εφαρμοζομένων των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 2434/1996 (ΦΕΚ 188 Α/), όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 3 του άρθρου 22 του ν.3232/2004 (ΦΕΚ 48 Α/). Το ΕΤΕΑΜ βαρύνεται εφεξής με την καταβολή των συντάξεων στους ανωτέρω συνταξιούχους, οι οποίες αυξάνονται σύμφωνα με τις αυξήσεις των συντάξεων του ΕΤΕΑΜ.
στ) Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από πρόταση του Δ.Σ. του ΕΤΕΑΜ, δύναται να ρυθμίζεται κάθε ειδικό θέμα ή λεπτομέρεια που δεν καλύπτεται από τις ανωτέρω διατάξεις. Αυτή είναι η τελική διατύπωση της παρ. 1 του άρθρο 65 που περιλαμβάνεται στο νέο ασφαλιστικό νόμο.
Συνάδελφοι
Η παραπάνω ρύθμιση δεν μπορεί να θεωρηθεί από κανέναν ως η τελειότερη.
Πρέπει όμως, με δεδομένο τόσο την οικονομική αλλά και την πολιτική κατάσταση της χώρας, όσο και τις γενικότερες αρνητικές εξελίξεις στο ασφαλιστικό μας σύστημα, να θεωρηθεί ως σημαντική εξέλιξη, λαμβανομένων υπ’ όψιν και των παρακάτω:
α) Το ταμείο μας είναι Ιδιωτικού δικαίου, με αποτέλεσμα το κράτος να μην εγγυάται για τη συνέχιση των παροχών του, μια και ως γνωστόν δεν παρέχεται καμία εγγύηση για τα αποθεματικά ταμείων αυτής της κατηγορίας.
β) Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (Νόμος του 1983), επιβάλει μόνο την υποχρεωτική ασφάλιση των εργαζομένων σε φορέα επικουρικής ασφάλισης και τίποτα άλλο.
γ) Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν εξασφαλίζει την συνέχιση καταβολής συντάξεων καθ’ οιονδήποτε τρόπο, στους συνταξιούχους πτωχευμένων ταμείων ιδιωτικού δικαίου και φυσικά πολύ περισσότερο την αναγνώριση του διανυθέντος χρόνου στα ταμεία αυτά.
δ) Με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία ασφαλισμένων - εργαζομένων, των πτωχευμένων ταμείων ιδιωτικού δικαίου, στο ταμείο που εντάσσονται.
ε) Το πλαίσιο όσων προβλέπονται στο Ν. 3371/05 για το ΕΤΑΤ και βάσει του οποίου εξασφαλίζεται η συνέχιση καταβολής των συντάξεων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο καταστατικό του ταμείου, προσκρούει μέχρι σήμερα, στην ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ έλλειψη πολιτικής βούλησης για εφαρμογή του νόμου από πλευράς των Ελληνικών Κυβερνήσεων, κυρίως της ΝΔ η οποία και τον ψήφισε αλλά και του ΠΑΣΟΚ που υποσχόταν ότι θα τον εφαρμόσει.
Το ΕΤΑΤ, για να καταβάλει όμως τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του (διαφορά μεταξύ της σύνταξης που προβλέπει το καταστατικό του ΤΑΠΓΤΕ μείον εκείνης που προβλέπει ο κανονισμός του ΕΤΕΑΜ), σαν μοναδικά έσοδα έχει την εισφορά της κάθε τράπεζας, όπως αυτή προκύπτει από τη μελέτη του Υπουργείου, που στη δική μας περίπτωση, η τράπεζα μέχρι σήμερα, παρά τα όσα ο νόμος ορίζει, αρνείται να καταβάλει.
Για τη ψήφιση της διάταξης αυτής, καταλυτικός υπήρξε ο ρόλος του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργου Κουτρουμάνη, που έστω και αν δεν ικανοποίησε πλήρως τα αιτήματα μας, με τη λύση που δόθηκε κατοχυρώνεται το βασικό έστω συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
Με τη ψηφισθείσα διάταξη:
α) Όλοι οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι υπάγονται στο ΕΤΕΑΜ, αναγνωριζομένης της μέχρι σήμερα προϋπηρεσίας στο σύνολο της, τόσο της πραγματικής όσο και εκείνης που έχει εξαγορασθεί στο ταμείο.
β) Η καταβαλλόμενη επικουρική σύνταξη θα είναι η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ΕΤΕΑΜ.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου